Gdzie sprzedawać rękodzieło w internecie i jak zacząć?

Sprzedaż rękodzieła nie idzie po Twojej myśli? Podzielę się z Tobą radami, których nikt mi nie dał. Zapraszam na kompendium wiedzy! ✨

Tworzysz piękne ręcznie robione prace, ale masz problem jak i komu je sprzedać? Przerobiliśmy to i chcemy podzielić się radami, które Ci pomogą. Koniecznie przeczytaj ten artykuł i przekonaj się, że sprzedaż ręcznie tworzonych rzeczy w internecie jest łatwa, jeżeli odpowiednio do tego podejdziesz!

Gdzie sprzedać rękodzieło w internecie?

Platformy pośredniczące w sprzedaży – dobry pomysł na start.

Jest mnóstwo platform, które umożliwiają sprzedaż produktów handmade. Pakamera, Art-Madam, DecoBazar, PinkxPillow, Artyferia… i można tak wymieniać bez końca. Takich sklepów w ostatnim czasie pojawiło się więcej niż grzybów po deszczu. To nic złego! Bardzo cieszy mnie fakt, że rękodzieło w Polsce nabiera tempa i jest go co raz więcej. Pamiętaj o tym, że portale, które umożliwiają Ci sprzedaż rękodzieła nie robią tego za darmo! Najwyższe prowizje sięgają nawet 25%!

Sami zaczynaliśmy właśnie od tego typu portali. Jest to dobry plan, aby zbudować portfolio i zdobyć pierwsze opinie, które pomogły w rozwoju marki. W tym momencie są jedynie dodatkiem i naszą wizytówką. Postaw na własny sklep!

Opinia o Twoich ręcznie tworzonych produktach ma znaczenie!

Opinia to wyznacznik tego, czy ktoś u Was coś zakupi! Jak idziesz na miasto i chcesz coś zjeść to wchodzisz do pierwszej lepszej knajpy czy sprawdzasz opinie, aby się nie otruć? Tak samo jest z rzeczami ręcznie tworzonymi.

Zanim ktoś napisze i będzie chciał zakupić produkt najpierw Cię zestalkuje. Sprawdzi social media, zrealizowane projekty, a potem… poszuka opinii o Twoich produktach! Nieposzlakowana opinia to podstawa! Im więcej opinii tym lepiej, starajcie się zachęcić klienta do feedbacku, broń Panie Boże ich nie kupujcie!

Przykład? Proszę bardzo, spójrzcie na nasze opinie:

Proś klientów o zdjęcia! – to świetny pomysł na content na socialach i nie tylko! Zrób wpis na blogu o unikatowym projekcie, dodaj rolkę z procesu tworzenia, dodaj na relacje zdjęcia. Pomysłów jest naprawdę mnóstwo!

nowoczesne-wnetrze-zegar

Sprzedaż rękodzieła na social mediach, czy to ma sens?

Sprzedaż rękodzieła na Facebooku? Może wolisz Instagram? Czy jednak TikTok będzie miejscem do finalizacji transakcji? Doradzę Ci od siebie, że te social media to jedynie trampolina z której możesz tych klientów pozyskać!

Sprzedaż z prywatnego konta na Facebookowym marketplace ręcznie tworzonych rzeczy za sporą cenę może wydać się nieprofesjonalne i z daleka śmierdzieć oszustwem. Uważaj, aby nie zrobić sobie krzywdy i nie odstraszyć klientów! Zmarnujesz mnóstwo czasu przy dodawaniu ogłoszeń, a finalny efekt będzie taki, że najwięcej wiadomości dostaniesz od botów.

Pewnie znajdą się i tacy, którzy mi napiszą, że oni swoje rękodzieło sprzedają tylko na social mediach. Nie neguję, życzę powodzenia, ale… jakby można było inaczej? Social media dla marki rękodzielnika są bardzo ważne! Pokazuj swoje prace, rób lifestyle, troche backstage przy tworzeniu też jest ciekawe, ale pamiętaj o Knowhow!

image

Spórz! Ilość polubień posta jest mega słaba, ale nie taki był nasz cel. Przyjrzyj się lepiej, bo poniżej statystyk reakcji są rzeczy ważniejsze. Ile osób kliknęło w link i przeszło do naszego sklepu oglądać produkty. – To są Twoi potencjalni klienci!

Czy ogłaszając się na grupach i spamując zdjęciami Twoich produktów osiągnąłbyś taki wynik? Życzę Ci tego!

Jak skutecznie sprzedać rękodzieło?

Sama w to nie wierzyłam, ale podstawą do zbudowania marki handmade jest jej własny sklep. Dlaczego posiadanie sklepu internetowego jest takie ważne? Otóż posiadając swój sklep masz 100% wpływu na to jaki wynik sprzedaży osiągniesz.

Lista najważniejszych rzeczy, które musisz zrobić, aby sprzedaż rękodzieła w Twoim sklepie wzrosła to:

  1. Opis produktu, który tworzysz – zawrzyj w nim wszystkie najważniejsze informacje. Sprawdź czy opis pokazuje wyjątkowość Twojego produktu.
  2. Artykuły w tematyce rękodzieła – to ważne w momencie budowania pozycji sklepu, aby pokazywało się wyżej w wyszukiwaniach.
  3. Prosty i intuicyjny model płatności – łatwa bramka płatności, intuicyjny wybór produktu, ułożony sklep.
  4. Opakowanie produktu – to twoja wizytówka! Im szybciej zamówisz dedykowane kartony i ładnie go zapakujesz tym lepiej dla Ciebie.
  5. Pisz artykuły na bloga – to zwiększy ruch i pokaże Cię z lepszej strony w oczach klienta. Jeżeli nie masz bloga to błąd!
  6. Marketing! Podejdź poważnie do tego tematu – bez reklamy Twój produkt nie trafi do grupy docelowej przez co go nie sprzedaż, bo jest mało widoczny. Sprawdź jakie efekty wykręcił dla naszego sklepu nasz marketingowiec: https://evolve-poznan.pl/jakie-efekty-daje-pozycjonowanie-sklepu-internetowego-z-rekodzielem/
  7. Postaw na siebie! – Twoi przyszli klienci będą chcieli zobaczyć Ciebie. Tak, Ciebie! Jako twórca musisz być gotowym, aby pokazać swoją twarz i reprezentować swoją markę i opowiadać o niej jak o swoim dziecku.
  8. Dobrej jakości zdjęcia produktu, który chcesz sprzedać – schludne, ładne, wyraźne. Zobacz jaką robotę może zrobić dobrej jakości zdjęcie!

Co zrobić, aby rękodzieło sprzedawało się lepiej?

Zrób sobie herbatę lub kawę i usiądź wygodnie. Zastanów się co Ci nie idzie zgodnie z myślą. Zrób listę rzeczy, które chcesz poprawić i skup się na nich krok po kroku. Aby marka rękodzielnicza zaczęła przynosić sukces musisz mieć plan! Weź planner lub kalendarz, sprawdź święta i ważne okazje w których Twoje rękodzieło może osiągnąć wysoką sprzedaż. Dopasuj produkt i komunikacje w social mediach pod klienta, zachęć go do zakupu!

Mam dla Ciebie dobrą radę. Nie bierz zbyt wiele na swoje barki. Bycie producentem, pakowaczem, marketingowcem, SEO-wcem, fotografem, księgowym, działem reklamacji nie niesie za sobą nic dobrego! Im więcej weźmiesz na siebie tym Twoja doba będzie krótsza. Jestem pewna, że po roku czasu zwątpisz w sens tworzenia własnej marki, a mimo mnóstwa pracy nie będzie efektów. Deleguj zadania! – to jest mój sekret! Łatwo powiedzieć, prawda?

Nasza pracownia też zaczynała od zera! Nie mieliśmy budżetu na ogromne kampanie marketingowe, ale od czegoś trzeba zacząć! Pokaż siebie, pokaż co tworzysz i rozwijaj się!

Jeden komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *